Dag 2

10 oktober 2013 - Kampen, Nederland

Regen, er komt veel regen, onweer, hagel en windhosen.

Nou alles behalve dat zagen we toen we de gordijnen aan de kant schoven.

Blauwe lucht, geen wind en huppelende konijntjes.

We hebben onze koffers gepakt en om 09:00 zijn we vertrokken.

Eerst even langs de bakker om te ontbijten, helaas ben ik vergeten een foto te maken maar het was super lekker!!

Toen zijn we opweg gegaan.

De eerste foto is van iets moois wat we tegen kwamen :)

imageimage

Wat hier in het salland vooral erg bijzonder was, zijn de paddestoelen, bosbessen en cranberries.

Overal groeien ze!

imageimageimage

Daarna hebben we de Canadese Begraafplaats bezocht,

Niet perse omdat we er graag heen wilden maar omdat wij de weg zochten.

Voordat wij het beseften kregen wij een rondleiding door het documentatie centrum en keken we een 15 minuten lang filmpje over de bevrijding van oost Nederland door de Canadezen.

Toen we daar weer uit kwamen scheen de zon nog steeds

Toen gingen we door naar de holterberg, die was nog veel hoger dan wij hadden vermoed.

Na de berg begon onze 'sentimental journey'

Het pad ging richting landgoed de Horte wat buiten Dalfsen ligt.

Daar aangekomen was er nog weinig veranderd, in 40 jaar....

Want papa heeft hier 40 jaar geleden gewoond, in dit huisje:

We zijn als eerste naar het landhuis van de Horte gegaan.

Tegenwoordig is het landgoed eigendom van stichting Overijssels landschap.

Daar werden we begroet door een vriendelijke mevrouw, toen zij hoorde dat papa hier gewoond heeft mochten we de tuin en het huisje van dichtbij bekijken.

Als eerste zijn we bij het thee huisje gaan kijken.

Wat grappig was is dat papa toen hij zo oud was als ik daar ook gezeten heeft, en het uitzicht was nog niet veranderd

imageimage

Deze foto gaan we thuis naast een kranten knipsel houden van toen papa 20 was, toen stond hij daar ook :)

Hier zijn we bij papa's oude huis, de luiken konden open dus we konden een beetje naar binnen kijken.

De indeling van het huis was iets anders, maar de keuken en woonkamer waren nog hetzelfde als toen.

imageimage

Ik zou er zelf wel willen wonen, alleen al om de omgeving en het uitzicht.

Daarna hebben we een stuk over het landgoed gelopen, onderweg hebben we op een wild uitkijk punt gelunched.

Knarseknarren brood(half rogge met mega veel noten en rozijnen brood) met oude kaas.

En het uitzicht was geweldig

Daarna door richting Zwolle, naar Haerst om precies te zijn.

Daar staat nog een oud huisje van mijn vader.

Helaas was dit huis niet meer in goede staat, maar het uitzicht vanaf het water was super en door daar weer te zijn kwamen er veel verhalen naar boven.

Zoals dat op ongeveer rechts in het midden van de foto nog een van papa's kleine bootjes ligt :p

Daarna richting Kampen,

Had ik al gezegd dat de zon scheen?

In Kampen slapen we in een bed & breakfast

We hebben een klein kamertje, maar het is precies goed en erg knus.

Lekker uit eten geweest, was even zoeken want er was erg veel keuze maar uiteindelijk in een leuk resteaurant terecht gekomen en de foto spreekt voor zich!

Het beste van de avond was nog wel mijn toetje,

Een 'oogappeltje' zoals ze dat ook wel noemde.

Warme appeltjes met kaneel met kaneel ijs en slagroom.

Nou, dat was het zeker.

yum

De kok was een beetje uitgeschoten met de appels, vertelde de bediende..

vijf appels zaten er in, en ik hoefde het niet op te eten.

Behalve dat we er veel om gelachen hebben was het ook nog erg lekker.

Nu zitten we weer in de B&B en ga ik zo slapen, want het typen gaat steeds langzamer!!